RANCANGAN HARIAN KELAS LINUS
Tema : Persekitaran Saya
Kemahiran : 1.5 Membaca dan memahami perkataan yang mengandungi gabungan suku kata tertutup dan terbuka KVKK + KV.
Objektif : Murid – murid berupaya :
1.menyebut ,mencerakin,mengeja dan membaca suku kata tertutup dan terbuka KVKK +KV dengan betul.
Aktiviti :
1.murid diminta menyebut perkataan yang dipamerkan oleh guru.
2. Murid diminta mengeja perkataan dan mencerakin perkataan kepada suku kata.
3. Murid diminta memilih sampul surat yang mengandungi gambar dan memadankan perkataan pada gambar dengan betul.4. Murid diminta membaca perkataan suku kata KVKK + KV dengan betul.
5. Latihan pengukuhan menulis suku kata awal berdasarkan gambar yang telah diberikan dengan betul.
REFLEKSI:
70% murid dapat membaca dan memahami perkataan yang mengandungi gabungan suku kata tertutup dan terbuka KVKK + KV.
Kekuatan:
Aktiviti yang diadakan dapat membantu dalam proses Pengajaran dan Pembelajaran.
Kelemahan:
Terdapat beberapa orang murid yang masih lemah untuk membaca tanpa bantuan kad gambar.
Langkah Mengatasi:
Adakan lebih banyak aktiviti berbentuk permainan supaya dapat membantu murid yang lemah.
Adakan lebih banyak aktiviti berbentuk permainan supaya dapat membantu murid yang lemah.
Rpt Literasi Thn 2
0 comments:
Post a Comment