"Kempen Adab dan Sopan"

Kempen ‘Budi Bahasa dan Budaya Kita’ akan diterapkan dengan nafas baru dan bakal dikenali sebagai ‘Kempen Adab dan Sopan’ supaya lebih mudah difahami dan diterima oleh masyarakat pelbagai kaum. - Datuk Seri Dr Rais Yatim.

SEMAIKAN AMALAN RAJIN MEMBACA

Semaikan amalan rajin membaca pada peringkat awal dalam diri anak-anak. Biarpun jumlah buku yang dibaca purata rakyat Malaysia bertambah dari tahun-tahun sebelumnya, ia masih belum memadai.

KMJ: Memang mengusik jiwa

Teater Kenangan Mengusik JIwa ... 60-an sedang dipentaskan di Istana Budaya, Kuala Lumpur sehingga 5 Jun ini. Masih ada masa untuk yang belum berkesempatan menyaksikan sebuah pementasan yang pasti menghiburkan.Lagu-lagu era 60-an yang menjadi pilihan ditambah dengan kehadiran penyanyi era itu di atas pentas pasti membuatkan peminat mereka terhibur. Bukanlah banyak peluang mereka beraksi dalam pementasan berskala besar di Istana Budaya.

Dreamgirls buatan Malaysia memukau

Broadway Dreamgirls sedang dipentaskan di Istana Budaya Kuala Lumpur sehingga 24 Julai ini. Kalau ada yang meragui mutunya kerana karyawan yang menjayakannya adalah anak Malaysia, anda silap. Nyata anak seni kita mampu membawa mood broadway ke Malaysia.

Badai Semalam dapat sambutan hangat

Belum banyak publisiti pasal pementasan teater Badai Semalam yang dibawa daripada novel laris tulisan Khadijah Hashim diuar-uarkan. Tapi sambutannya sangat menggalakkan.Sudah lebih 50 peratus tiket terjual bagi menonton teater yang dibarisi nama popular Erra Fazira, Aaron Aziz, Datin Paduka Umie Aida, Fizz Fairuz, Ziela Jalil dan ramai lagi itu. Ia akan dipentaskan di Istana Budaya mulai 11 November hingga 20 November ini.

MAKLUMAT MENGENAI BLOG

Blog ini akan memberi informasi mengenai Bahasa Melayu secara umumnya.
Contoh-contoh peribahasa turut dimuatkan dalam blog ini. Disamping itu juga RPH mengenai pengajaran Bahasa Melayu dan refleksinya turut disertakan. Sila klik tab pautan untuk mendapat paparan yang anda kehendaki.
Sorry, the page you were looking for in this blog does not exist.
Sorry, the page you were looking for in this blog does not exist.